Bokläsarperiod!

Ojoj vad jag läser. Har avklarat 2 böcker den här veckan redan. Känns himla kul. Nu den här senaste boken heter Sankta Psyko av Johan Theorin. Denna sträckläste jag i 2 dagar ca. Så rysligt pirrspännande så jag hade svårt att somna in i går kväll. Hörde ljud och rusk. Haha. Så går det när författare skriver rysligt bra!



Från bokens baksida:
Till en stad på svenska västkusten kommer den 29-årige Jan Hauger för ett vikariat som förskollärare.
Men Gläntan är ingen vanlig förskola. Den ligger invid muren till Sankta Patricias regionsklinik - med öknamnet Sankta Psyko - ett säkerhetsklassat sjukhus där psykiskt störda våldsbrottslingar tvångsvårdas. På Gläntan vistas barnen för att behålla kontakten med de inspärrade föräldrarna. En av Jans uppgifter är att eskortera barnen genom den källargång som förbinder förskolan med kliniken.
Jan är en duktig pedagog men förtiger också saker, som varför han så gärna ville ha tjänsten på Sankta Psyko. Och vad sm egentligen hände flera år tidigare när han gick ut i skogen med en dagisgrupp - och kom tillbaka med ett barn för lite.

Ja jisses. Denna bok är dock något annorlunda än Johans tidigare böcker men ruskigt RUSKIGT bra! Klart läsvärd tycker jag. Man vill liksom inte släppa sidorna man läser och läser tills slutet nås.....

BÄSTA BOK HITTILLS I ÅR!!!!

Högsta betyg 5 av 5 gripar!!!

KRAM CISSI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0