Niceville av Kathryn Stockett

Åh gud! Denna har jag inte kunnat släppa ifrån mig! Jisses så bra! Denna var den sista bok jag läste 2011 men avslutas idag. Riktigt ruskigt bra!!



När Skeeter återvänder till hemstaden Jackson i Mississippi efter universitetet, faller hon tillbaka i sitt gamla liv med bridgespel, tennis och välgörenhetsbaler.
Men Skeeter har förändrats. Hon har författardrömmar och reagerar allt starkare på de orättvisor hon ser omkring sig i 1960-talets Södern. Genom sitt arbete på lokaltidningen träffar hon två svarta hemhjälper - Aibileen och Minny. Tillsammans bestämmer de sig för att skriva en bok som skildrar verkligheten bakom de fina fasaderna i Jackson, staden som de kallar Niceville.
de skriver om hur de scvarta kvinnorna har förnedrats och diskriminerats, men också om deras drömmar, längtan och hopp. Det är ett farligt arbete som kommer att förändra deras liv för all framtid.

OJOJOJ! En klockren bok som jag INTE kunde släppa ifrån mig!! LÄS!! 5 gripar av 5 möjliga helt klart!!

KRAM CISSI



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0