Marbella Club av Mons Kallentoft

Jag har gjort bort mig. Eller inte....Skrev på min grupp på facebook (FruGrips Bokhörna) att denna var den första som Mons har skrivit men det var HELT FEL! För det är nämligen boken Pesetas som är den första. Det läste jag i Marbella Club när boken var färdig läst långt bak alltså. Så första boken av Mons är Pesetas. Andra är Marbella Club. Sedan följer Midvinterblod, Sommardöden, Höstoffer, Vårlik och Den femte års tiden. Vet att han har skrivit en till men den får jag googla på för att veta mer om. Jag har läst Marbella Club och lyssnat på Midvinterblod. Tycker han skriver lite segt för min smak men det är väl en vanesak anser jag. Man får lära sig hur författaren skriver. Lite krånglig finner jag Marbella Club men spännande också. Ni som vill veta mer om Mons kan klicka på hans namn här och följa länken....

4 av 5 gripar får denna bok av mig!!



Från bokens baksida:

Det unga kärleksparet Vladi och Kati jagas av den ryska maffian och flyr från Sankt Petersburg till Madrid. För att kunna försörja sig tvingas Kati in i prostitution på klubbarna i Madrid. När hon är förbrukad i klubbägarnas ögon söker hon sig ner till Marbella där hon letar kunder på trendiga barer och lyxhotell.
Här stöter hon ihop med svensken Mats och följer med honom till hans hotell. Marbella Clubb. Där försvinner hon spårlöst. Det enda som finns kvar av henne är ett meddelande på Vladis telefon.

Vladi bestämmer sig för att resa till Marbella och leta efter de som eventuellt kan ligga bakom hennes försvinnande. En jakt tvärs igenom Europa tar sin början efter svar på vad som egentligen hänt Kati. Samtidigt som det förflutna från Sankt Petersburg börjar göra sig påmint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0